Pelimuotojen kehittely

Ideat yhdistyksen toiminnan kehittämiseksi
Peela
Viestit: 90
Liittynyt: 04 Syys 2011, 16:25

Pelimuotojen kehittely

Viesti Kirjoittaja Peela » 05 Touko 2013, 22:44

Lainaten "ilkkan" ideaa.

Nyt jokainen halukas pääsee vaikuttamaan viikonloppupelien pelimuotoihin. Hyviä ideoita saatamme jopa käyttää myös jossain isommissa pelitapahtumissa.

Miksi näin? On tärkeää, ettei pelien takana ole aina ne samat naamat, jotka suunnittelevat viikonloppupelien kulun, jolloin samat pelit yleensä pyörivät koko kesän. Kun on useampia pelimuotoja joita pyöritetää, pelaajat eivät ainakaan kyllästy siihen tuttuun ja turvalliseen montunpohja peliin tai bunkkerikukkulan puollustamiseen ja tietysti mikä tärkeintä TE pelaajat saatte itse valita mitä pelataan.

Alapuolelle voi kirjoittaa kuvauksen ihan uudesta pelimuodosta jota olisi halukas kokeilemaan viikonloppupeleissä. Voitte myös parannella jo joitakin olemassa olevia pelimuotoja, joihin olette törmänneet Ekasoft Ry:n peleissä.

Ekasoft Ry:n proppit/peli tavarat jotka on suunnittelussa käytettävissä:
Pommi/Shakkikello
Lippuja. Keltainen x3 Punainen x3
Pommi, joka koostuu 8 osasta ja osat ovat laukuissa (LW 2013:sta tuttu)
Kenttäpaarit
"Iso" vanerista rakennettu laatikko kantokahvoilla sekä lukolla
Sergein ammuslaatikoita 3kpl (painoa n.15kg/laatikko)
Iso määrä 5 litran vesikannuja
Laudasta kasattu UAV, jossa irroitettava "musta laatikko"
IT tykki ja sille jalusta, irroitettavissa toisistaan

+Mitä proppia kaipailisit? Ehdota pelimuotoa johon tarvitaan jotain aivan uutta proppia, niin katsotaan onko meidän resursseillamme mahdollista toteuttaa ;)


Emme takaa, että peliäsi pelataan, mutta kaikki ideat käymme läpi.

iWE-edit: lisäilin hieman proppeja

Kaitzu
Jäsenvastaava
Viestit: 218
Liittynyt: 11 Touko 2013, 10:02
Location: Lappeenranta

Re: Pelimuotojen kehittely

Viesti Kirjoittaja Kaitzu » 15 Touko 2013, 10:58

Selaillessani DealExtreme:ä löysin tälläisen

Onhan tuo 10 sekunnin ajastus liian lyhyt peleihin, mutta voihan tuota käyttää toisinkin :D
Uusi, vanha taistelija.

Makke
Viestit: 148
Liittynyt: 26 Elo 2013, 16:43
Location: Lappeenranta

Re: Pelimuotojen kehittely

Viesti Kirjoittaja Makke » 31 Elo 2013, 16:32

Katsoin youtubesta suomalaista airsoftvideota, ja ajattelin että se olisi mahdollista Ekasoftissakin. Sitä sanottiin panttivankipeliksi. Siinä täytyy olla valittu määrä vapaaehtoisia panttivankeja, joita yksi joukkue pitää vankeina. Toisen joukkueen pitää pelastaa panttivangit. Panttivangeilla ei saa olla aseita kun he ovat vankeja. Jos pelastajajoukkue saa panttivangit haltuunsa he saavat antaa vangeille aseet. Vangit saavat yrittää pakenemista, jos he ovat vankeina. Mutta pelisääntöjen mukaisesti vangit eivät tietenkään saa käyttää fyysistä kontaktia. Mutta joukkue joka vartioi panttivankeja saa ampua panttivangit vain jos he yrittävät paeta tai eivät tottele vartioivan joukkueen käskyjä. Vartioiva joukkue saa antaa käskyjä panttivangeille. Vartioiva joukkue ei saa ampua panttivankeja elleivät he tottele vartoivan joukkueen antamia käskyjä tai elleivät vangit yritä pakoa. Vartioiva joukkue saa päättää mistä päin aloittaa pelin. Pelastajajoukkueen on aloitettava peli mahdollisimman kaukaa pelialueen sisällä. Panttivangit eivät ole pelastajajoukkueelle vihollisia, mutta vartioivalle joukkueelle ovat. Jokaisella pelastajalla on kaksi elämää. Yhdestä osumasta täytyy mennä sovitulle uudelleen syntymispaikalle. Jos menettää molemmat elämät, on pois pelistä. Panttivankeja vartioivalla joukkueella on enemmän vartioita, mutta jokaisella vartijalla on vain yksi elämä. Peli päätty siihen jos panttivangit ammutaan tai jos pelastaja -tai vartiojoukkueen pelaajat ammutaan. Kommentoikaa jos tässä ideassa on jotain paranneltavaa tai jos muuten vaan on mielipiteitä.

AirsoftMad
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Kesä 2015, 09:15
Location: Lappeenranta

Re: Pelimuotojen kehittely

Viesti Kirjoittaja AirsoftMad » 05 Heinä 2015, 17:02

Ehdotus: Vip. Kyseisestä pelimuodosta on kaksi versiota. Ensimmäinen: 1/3 osaa pelaajista on salamurhaajatiimi. Loput suojelevat vapaaehtoista, aseetonta VIP henkilöä, joka pitää saada tiettyyn paikkaan. Salamurhaajatiimin jäsenillä on kaksi elämää, jolloin kun saa osuman joutuu ennalta määrättyyn syntymispaikkaan, jonka jälkeen on taas pelissä. Toisen kerran kuollessa on pois pelistä. VIP henkilön suojelijoilla on yksi elämä jonka jälkeen on pois pelistä. Salamurhaajat voittavat jos he saavat eliminoitua VIP henkilön. VIP henkilö ja hänen joukkoeensa voittavat saavat VIP henkilön sovittuun turvapaikkaan.
________________

Toinen muoto on, että molemmissa tiimeissä on yksi ASEELLINEN VIP henkilö, joka on muuten perus henkilö, mutta jos hän kuolee joukkoe häviää. Olisi mukava päästä näitä kokeilemaan viikko- ja viikonloppupeleissä

Juppe91
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 10:05
Location: Imatra

Re: Pelimuotojen kehittely

Viesti Kirjoittaja Juppe91 » 11 Touko 2016, 17:49

Variaatio Action Airiin: Pelaajat eivät käytä omia aseitaan ja välissä suoritetaan yksi aseenvaihto (esimerkiksi Shellillä missä on pöytiä missä suorittaa vaihto).
Pelin kulku menee kokonaisuudessa näin siis: Ensimmäinen pelaaja lähtee vieraalla aseella suorittamaan rataa, kunnes saapuu vaihtopaikalle missä pelaajaa odottaa valmiiksi laitettu ase, jättäen edellisen aseensa seuraavalle pelaajalle, joka taas vie sen kierroksensa loppuun.
Ennen pelin alkua olisi kuitenkin hyvä tietää edes jossain määrin erikoisemmankin aseen käyttö, ettei mene liian pitkään ihmetellessä.

PaavoHuurinainen
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Maalis 2016, 17:14
Location: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Pelimuotojen kehittely

Viesti Kirjoittaja PaavoHuurinainen » 18 Touko 2016, 19:32

Mul ois semmone idea.
Se on vähä niiku panttivanki mut ei iha.
Terroristien(keltaisten)Spawn on raja aseman takana ja heillä on 1 - 2 panttivankia jotka Poliisien(Punaisten on kuljetettava pois isoimmasta rakennuksesta,Mutta Panttivanki ei saa liikkua koska heidät on tainutettu kaasulla.

Vastaa Viestiin